Leveranssätt
En beställd produkt levereras per post till dig som brev eller som paket. Beställaren bör vara myndig.
Leveranstid
Leveranstiden är 5-6 dagar, ifall vi har produkten på lager och 2-3 veckor, om produkten är tillfälligt slut. I början av verksamheten kan leveranstiden vara längre beroende på svårigheten att estimera åtgång.
Pris och betalning
Alla pris är i euron och innehåller finskt moms. Ifall köparen är en privatperson som bor inom ett EU-land, så då betalar man moms. Ifall köparen är ett företag i ett EU-land, bör företaget meddela sitt VAT-nummer vid beställning och då är inköpet momsfritt. Ifall kunden finns utanför EU, så då är inköpet momsfritt, både för privatperson som för företag. Leveranspriserna inkluderas inte i prisen. Betalningssätt som godkänns för tillfället är kontobetalning.
När din beställning är framme, får du ett e-mail som innehåller beställningens helhetspris.
Du genomför betalningen till vårt konto. Beställningen ges till posten för transport genast vi ser att vi fått in betalningen på vårt konto. Betalningen sker till kontot Ålandsbanken
660100-1055425, enligt den information som ingår i beställningsbekräftelsen. Kontot
tillhör Brave Mind. Lyckoboda Lifestyle verkar som undernäring inom Brave Mind.
Leveransvillkor
Din beställning sänds via Itella. Leverans- och hanteringsutgifterna tillsätts i alla beställningar. Leveransutgifterna baserar sig på produktens vikt och beräknas automatiskt i webbutiken. . Leverans- och hanteringskostnaderna uppräknas vid kassan.
Vid leveranser utanför EU, behåller vi rätten att välja leveranssätt, som är enklast och förmånligast för kunden och för oss. Till priset tillhör inte mottagarlandets eventuella mervärdesskatt, övriga skatter eller tullbetalningar, dessa ansvarar mottagaren för själv. Betalningarnas storlek varierar land för land.
Returneringsrätt
Produkterna har 14 dagars bytes- och returneringsrätt enligt den finländska
konsumentlagstiftningen. Denna rätt är i kraft enbart för produkter i ursprungligt form.
Bifoga följande information i samband med returneringen:
- ditt kundnummer, ditt namn, din adress och ditt telefonnummer.
- ditt bankkonto
- en kopia på orderbekräftelsen.
Returneringsadress
Lyckoboda Lifestyle C/O Atelje Sala
Södra Terjärvvägen 4
68700 TERJÄRV
Vi mottager inte returneringar som blivit gjorda mer än 14 dagar efter leverans. Efter mottagande och behandling, när returneringen är godkänd, betalas pengarna direkt till ditt konto
Problemsituationer vid leverans samt vad det gäller felaktiga produkter
Ifall produkten har försvunnit vid leverans, gått sönder eller kunden har fått en
felaktig produkt, bör kunden omedelbart meddela om felet till e-mailadressen
info@lyckoboda.fi. Denna anmälan bör göras senast 14 dagar efter att du mottagit
produkten. Ifall sändelsen blivit skadad under leverans, så bör man reklamera till
posten omedelbart.
Ändring av leveransvillkoren
Lyckoboda Lifestyle har rätt att ändra dessa villkor.